понеделник, септември 10, 2012

Представител на МГЕРБ взе участие в международно обучение, организирано от Международния републикански институт

10.09.2012 г.

Ботьо Ботев от МГЕРБ София все участие в традиционното обучение на Международния Републикански Институт (IRI), което се проведе в курорта Яхорина (Босна и Херцеговина) в периода 06-09.09.2012г.

Обучението започна с официално представяне на участниците, по време на което всеки от тях имаше възможност да се представи и да сподели политическия си опит. Впоследствие беше представена презентация от Томислав Дамянович (G17 Plus, Сърбия), свързана с методите на оценка и организацията на фокус-групи по време на предизборна кампания за избор на местни органи на властта. На участниците беше представен опитът на модератора в организирането на политически кампании в различни страни от Източна Европа. Като основни елементи на успешната кампания бяха изтъкнати посланията, основните приоритети, идентифицирането на целева група и слоган на кампанията. Специално внимание беше обърнато на изготвянето на предизборни материали, комбинирането на позитивна и негативна кампания, както и необходимостта от правилен подбор на участници и послания по време на медийни изяви на партията. След това беше проведена симулативна игра, в която участниците в семинара следваше да подготвят и презентират предизборна програма и послание на различните политически сили в община Цасин (Босна и Херцеговина).

По-нататък програмата на обучителния семинар продължи с представяне на проучване на Transparency International Slovakia относно ролята на прозрачността за успешното провеждане на предизборна кампания. В рамките на изследването бяха обхванати рисковите сфери, свързани с корупцията, ефективните средства за превенция и обезпечаването на по-голяма публичност, както и положителните страни за политиката на местно и национално ниво от по-високата степен на прозрачност.

По-късно беше представен опитът на Роналд Рьодл от дясноцентристката Народна партия в Австрия от провеждането на кампании в провинция Стирия.

Програмата продължи с презентация на Тригве Брагстад (представител на Консервативната партия в Норвегия), относно стратегията и целите на предизборната кампания, както и изграждането и поддържането на база данни с информация за избирателите и симпатизантите на съответната партия. Основният акцент в презентацията беше поставен върху необходимостта на партията, в рамките на предизборната кампания, да презентира тази сфера от своята политика, в която избирателите я припознават и намират за успешна.

В програмата на семинара беше включено и представяне на гражданска инициатива в Босна и Херцеговина за по-голяма прозрачност в бюджетната политика на местните власти. Инициативата цели по-широк достъп на гражданите до информация за това по какъв начин събраните от тях местни данъци и такси се разпределят от общините.

В рамките на обучението с презентацията на Тибо Мюзерг – представител на IRI Europe беше акцентирано върху все по-нарастващата роля на интернет и социалните мрежи в политическите кампании. Разгледани бяха примери на успешна интернет кампания в САЩ и Франция. В края на обучението Пиер Ориаком  (общински съветник в Париж) анализира промените в политическите кампании и добрите управленски практики на местно ниво.

Няма коментари: